Ledendienstbaarheid

Ons terrein, clubhuis en onze materialen hebben de nodige aandacht nodig om dit alles goed te onderhouden. Deze taak kunnen we natuurlijk niet alleen op de leiding en het bestuur neer laten komen. Daarom hebben wij de Ledendienstbaarheid in leven geroepen. Dit houdt in, dat van ieder lid binnen onze vereniging de ouders/verzorgers elk jaar 4 uur vrijwilligerswerk binnen onze vereniging doen. Dit kan op diverse manieren, bent u bijvoorbeeld schilder van beroep, dan vindt u het misschien wel leuk om schilderwerk aan ons clubhuis te verrichten. Of u werkt graag in het groen, dan zijn er natuurlijk diverse klusjes op ons terrein die u kunt verrichten.

Hoe gaat dit in zijn werk?

Binnen de ledendienstbaarheid hebben we verschillende subgroepen gemaakt. U kunt zich voor 1 van deze groepen opgeven, naargelang wat uw voorkeur is. U kunt kiezen uit de volgende groepen:

Terrein

Het terrein bestaat uit de begroeiing, bestrating en de omheining. De taakgroep houdt zich bezig met deze te onderhouden. U kunt hierbij denken aan: gras maaien, afval verwijderen, snoeien, bestrating bijhouden en reparaties aan het hekwerk etc.

Gebouw

Deze taakgroep houdt zich bezig met onderhoudswerkzaamheden aan het clubhuis. U kunt hierbij denken aan: Verven van het gebouw, reparatie of aanleggen van de verlichting en reparatie van allerlei defecten.

Materiaal

De taakgroep materiaal neemt de zorg voor het materiaal op zich. Deze ligt op de zolder en in de container opgeslagen en moet gecontroleerd worden op defecten, onderhouden en vervangen worden.

Schoonmaak

Het gebouw wordt wekelijks gebruikt door een behoorlijke groep kinderen en hygiëne is dan wel zo belangrijk. Dit houdt in dat deze groep zich bezig zal houden met de basis schoonmaak na de opkomsten.

Aanmelden voor een subgroep of afkopen

Als je lid wordt van onze vereniging, dan zul je je dus automatisch ook in moeten schrijven voor een van deze subgroepen. Wilt u dit niet, dan bestaat er ook nog de mogelijkheid om deze taak af te kopen, door eenmalig 80 euro te betalen. Op deze manier kan er dan plaatsvervangend iemand ingehuurd worden om de betreffende taken te verrichten. Het uitvoeren van de taken bent u behoorlijk vrij in, dit kan op een moment dat u uitkomt, hetzij in het weekend of doordeweeks, hetzij overdag of ’s avonds. Bij de inschrijving van uw kind ontvangt u automatisch een formulier waarmee u zich kan opgeven voor 1 van de groepen. U kunt dit dan digitaal doormailen naar de coordinator die op het formulier vermeld staat.