Scouts

Wij hebben iedere vrijdagavond (m.u.v. de vakanties) opkomst van 19:00 uur tot 21:00 uur

Scouts zijn jongens en meiden van 12 tot 15 jaar. Bij de Scouts werken we niet meer met een thema, maar doen we allerlei leuke activiteiten, zoals pionieren (bouwwerken maken van hout en touw), hikes lopen, vuur maken en koken.

Patrouilles

Onze Scoutsgroep is onderverdeeld in patrouilles. Dit zijn groepjes waarin de kinderen samen werken en de activiteiten doen. Elke patrouille heeft een PL(patrouilleleider) en een APL(assistent patrouilleleider). Dit zijn meestal de wat oudere Scouts uit de groep, zij krijgen op deze manier wat meer verantwoordelijkheid. Als patrouilleleider ben je natuurlijk niet de baas over de patrouille, maar stuur je de rest aan, en zorg je ervoor wanneer er problemen zijn dat je deze op lost.

Insignes

Bij een aantal activiteiten die wij doen kun je insignes verdienen, hiermee toon je aan dat je de vaardigheden die hier voor nodig zijn beheerst. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het EHBO insigne. Hiervoor moet je een aantal dingen kunnen, zoals een verband aanleggen en wonden behandelen. Dit is een leuke manier om dingen te leren waar je de rest van je leven iets aan hebt.

(Zomer)kamp

Een aantal keer per jaar hebben we bij de scouts verschillende kampen, zoals een weekendkamp, maar het hoogtepunt is toch altijd wel het zomerkamp. Op het zomerkamp gaan wij naar een kampterrein in binnen- of buitenland. Het zomerkamp werken we heel het jaar door een beetje naartoe. Veel dingen die je het hele jaar door geleerd hebt kun je op zomerkamp dan ook goed gebruiken, tijdens het lopen van hikes bijvoorbeeld.

Lid worden

Lijkt het je leuk om lid te worden bij onze speltak? Je kunt bij ons 3x vrijblijvend komen kijken en meedraaien bij de opkomst. Dit is een goede manier om te kijken of Scouting echt wat voor je is. Vind je het toch niks? Dan ben je nergens toe verplicht, en vind je het leuk dan kun je gelijk lid worden.