De maatschappelijke stage is sinds een aantal jaren niet meer verplicht voor scholieren. Scholen mogen zelf bepalen of zij hun leerlingen een maatschappelijke stage laten volgen.

Een maatschappelijke stage houdt in dat scholieren vrijwilligerswerk doen als onderdeel van het onderwijsprogramma, in plaats van de gebruikelijke lessen te volgen. Het biedt scholieren de mogelijkheid om tijdens hun schooltijd kennis te maken met de samenleving, door bijvoorbeeld te wandelen met ouderen, te helpen in peuterspeelzalen of kinderboerderijen. Maar je kunt hiervoor natuurlijk ook bij scouting terecht!

Scouting heeft als doel een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Daarnaast zijn scouts zeer actief in de samenleving. Door Scouting zijn de kinderen en jongeren zich bewust van wat ze kunnen bijdragen aan de maatschappij. Een maatschappelijke stage voor jou als scholier sluit hier goed bij aan.

Waar moet je aan denken als je stage komt lopen bij Scouting? Je kan bijvoorbeeld meehelpen met de voorbereiding en de uitvoering van de wekelijkse opkomsten. Er zijn verschillende speltakgroepen (van 5-7 of van 7-12 jaar). Maar er zijn ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld helpen bij bijzondere activiteiten zoals Koningsdag, meehelpen met promotieactiviteiten of helpen bij het onderhoud van ons clubgebouw en/of terrein.  Zowel jongens als meisjes zijn van harte welkom.

Scouting is een vrijwilligersorganisatie, dus financieel kunnen we je niets bieden, maar daar staat wel veel tegenover: een stage waar je veel van leert en vaardigheden die jou in het dagelijkse leven goed van pas kunnen komen.

Lijkt het jou leuk om je stage bij Scouting Oud-Beijerland te doen? neem dan contact met ons op via onderstaand formulier:

Neem contact met ons op!