Welpen

De eerste welpen horde heeft iedere zaterdag (m.u.v. de vakanties) van 09:00 uur tot 11:00 uur opkomst.

De tweede welpen horde heeft iedere zaterdag (m.u.v. de vakanties) van 11:00 uur tot 13:00 uur opkomst.

Welpen zijn kinderen van 7 t/m 12 jaar, te herkennen aan hun groene blouse. De speltak is verdeeld 4 nesten, die elk hun eigen kleur hebben. De nesten hebben allemaal hun eigen nestleider, meestal een van de oudere welpen die op deze manier wat meer verantwoordelijkheid krijgt. Het thema bij de welpen is Jungle Book. Vandaar dat onze leiding ook namen heeft die je in het boek/de film ook tegenkomt, zoals Baloe, Hathi, Chil, Kaa, Ko en Mang.

Insignes

De welpen kunnen tijdens sommige activiteiten ook insignes verdienen, door bepaalde vaardigheden te leren. Hierdoor leren ze op een leuke manier belangrijke dingen die in het dagelijks leven nog vaak van pas zullen komen..

(Zomer)kampen

Bij de welpen ga je ook wel eens op kamp. Dit kan een weekendkamp in ons eigen clubhuis zijn, maar ook een weekje op zomerkamp. Met het zomerkamp gaan we elk jaar naar een ander terrein in Nederland en verblijven we in het clubhuis van een andere Scoutinggroep.

Lid worden

Lijkt het uw kind leuk om lid te worden bij onze speltak? Je kunt bij ons 3x vrijblijvend komen kijken en meedraaien bij de opkomst. Dit is een goede manier om te kijken of Scouting echt wat voor je is. Vind je het toch niks? Dan ben je nergens toe verplicht, en vindt je het leuk dan kun je gelijk lid worden.