Explorers

Wij hebben iedere vrijdagavond (m.u.v. de vakanties) opkomst van 19:30 uur tot 21:30 uur

Explorers zijn jongeren van 15 tot 18 jaar. Bij de Explorers leer je zelfstandig werken, door je eigen opkomsten te organiseren. Bij deze speltak heb je ook eigenlijk geen leiding, maar begeleiding. De leiding is er om advies te geven, en je soms een beetje te motiveren als dat nodig is.

Opkomsten

Wat doen wij zoal tijdens opkomsten? Aan het begin van het seizoen maken de Explorers zelf een planning wat ze allemaal willen gaan doen de komende tijd. We hebben activiteiten zoals een hike of Geocache, maar ook ontspannen activiteiten in het clubgebouw. Wil je met z’n allen naar de film? Niets is te gek, als je het maar georganiseerd krijgt.

Regio activiteiten

Ook doen wij met onze groep mee aan diverse regionale activiteiten, zoals bijvoorbeeld de Winterhike. Dit is een activiteit voor alle Explorergroepen uit de regio, waar je een leuke tocht moet lopen met een aantal posten/opdrachten op de route.

(Zomer)kamp

Als Explorer organiseer je je eigen zomerkamp. Je bedenkt waar je naartoe wilt, en zorgt ervoor dat je een kampterrein hebt. Explores gaan meestal naar het buitenland op kamp, naar landen zoals België/Luxemburg/Duitsland of Oostenrijk. Dit kan met de auto of per trein, een hele leuke ervaring op zich. Op dit kamp bepaal je grotendeels zelf wat je doet en waar je allemaal naartoe wilt, maar uiteraard heeft de leiding ook een paar leuke activiteiten voor je bedacht.

Lid worden

Lijkt het je leuk om lid te worden bij onze speltak? Je kunt bij ons 3x vrijblijvend komen kijken en meedraaien bij de opkomst. Dit is een goede manier om te kijken of Scouting echt wat voor je is. Vind je het toch niks? Dan ben je nergens toe verplicht, en vind je het leuk dan kun je gelijk lid worden.